TGA BÜLTEN MART 2022

Reklam ve Dijital Tanıtım Faaliyetleri

Mart ayında yeni filmlerimiz yayına girdi

Mart ayında İstanbul is the New Cool devam filmi kapsamında İstanbul’un sanat, gastronomi ve alışveriş unsurlarını ön plana çıkaran 3 adet yeni film 178 ülkede TV’de ve dijitalde yayınlandı. Ayrıca yeni oluşturulan Turkish Riviera markasının filmi de Mart ayında yayına başlarken, potansiyel ziyaretçilerin motivasyon ve ilgi alanlarına odaklanan doğa, bisiklet, golf ve spor temalı 4 adet yeni film de yine Mart ayında yayına alındı. Tüm bu filmler 178 ülkede dijital mecralarda yayınlandı ve toplam 2,5 milyar gösterim elde etti.

Etkinlik ve Organizasyonlar

TGA, Mart ayında toplam 258 kişiyi ağırladı

Mart ayında Türkiye’nin 16 şehrinde organize edilen 25 etkinlikte, TGA tarafından dünyanın 33 ayrı ülkesinden davet edilen 55’i basın mensubu, 8’i influencer olmak üzere toplam 258 kişi ağırlandı. Bu ağırlamalar sonucu yapılan paylaşımlarda toplam 136 milyon erişim elde edildi. Mart ayı boyunca yapılan etkinlikler içinde ön plana çıkanlar ise şöyle:

Türk dünyasının kalbi Bursa’da attı
Bursa’nın 2022 yılında Türk Dünyası Kültür Başkenti seçilmesi nedeniyle yapılan ve T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un da katıldığı etkinliklerde TGA’nın daveti sonucu Kazakistan, Özbekistan, Azerbaycan ve Kırgızistan’dan toplam 16 gazeteci yer aldı. Gazeteciler etkinlikleri takip etmelerinin yanı sıra Bursa’nın tarihi ve turistik yerlerini da ziyaret ettiler.
Alman gazetecilerin İstanbul ve Kapadokya basın gezisi
İstanbul’un kültürel ve gastronomik açıdan tanıtımı amacıyla 23 Mart’ta Almanya’dan İstanbul’a gelen 10 basın mensubuna, şehrin önemli noktaları gezdirildi. Daha sonra 24 Mart’ta Kapadokya’ya geçen basın ekibi burada da bölgenin kültürel ve gastronomik özelliklerinin ön plana çıktığı bir gezi gerçekleştirdiler.

Trabzon, kültür-sanat basınına ev sahipliği yaptı

Dünyaca ünlü enstalasyon sanatçısı Shirin Abedinirad’ın 8 Mart Kadınlar Günü için hazırladığı eserin Trabzon’daki Kızlar Manastırı’nda sergilenme projesi kapsamında Fransa, İspanya ve Portekiz’den 3 basın mensubu TGA tarafından ağırlandı. Basın grubu, bu ağırlama kapsamında Trabzon’un tarihi ve kültürel noktalarını gezdiler.

Antalya’nın golf sahaları İrlanda’ya tanıtıldı

İrlanda’nın en önemli golf kulüplerinden olan İrlanda K Club yetkilileri, TGA tarafından 2-6 Mart tarihleri arasında Antalya’da ağırlandı. Ağırlama kapsamında bölgedeki golf tesisleri misafirlere tanıtılırken, İrlandalı yetkililer sahalarda golf oynama şansı da buldular.

Brezilyalı ve Hint influencerlar Kapadokya’ya hayran kaldı

Mart ayında TGA tarafından ağırlanan Brezilyalı 2 ve Hindistanlı 6 influencer, Kapadokya’da konaklayarak bölgedeki tarihi ve kültürel alanları ve gastronomi noktalarını deneyimlediler. Farklı tarihlerde ağırlanan gruplar, Kapadokya bölgesinin tarihi ve doğal güzelliklerini sosyal medya hesapları üzerinden takipçileri ile paylaştılar.

Ankara-Belgrad arasında doğrudan uçuşlar başladı

AnadoluJet’in Mart ayında başlayan Belgrad-Ankara direkt uçuşlarının tantımını gerçekleştirmek ve Ankara destinasyonunun Balkanlar pazarında bilinirliğini artırmak amacıyla TGA tarafından ağırlama organizasyonu yapıldı. Söz konusu ağırlama kapsamında Sırbistan’dan gelen 6 basın mensubu, Ankara’nın yanı sıra Kapadokya’yı da gezme şansı buldular.

İtalyan gastronomi yazarları Türk mutfağını deneyimledi

Türk mutfağının uluslararası boyutta bilinirliğini arttırmak adına yapılan tanıtım çalışmaları kapsamında İtalya’nın önde gelen 9 gastronomi yazarı, İstanbul ve İzmir’de TGA tarafından ağırlandı. Ağırlama kapsamında İtalyan misafirler, Türk mutfağının hem klasik hem de modern ürünlerini seçkin restoranlardadeneyimlediler.

Arap basını Adana’da karnaval coşkusunu yaşadı

Bu yıl 10’uncu kez düzenlenen Adana Portakal Çiçeği Festivali kapsamında Katar, Umman ve Birleşik Arap Emirlikleri’nden gelen toplam 9 basın mensubu, Adana’da festival kapsamında düzenlenen etkinliklere katıldı. Basın mensupları ayrıca Adana bölgesindeki tarihi ve doğal güzellikleri de ziyaret ederek, bölgesel lezzetleri tattılar.

Fransız sinema oyuncusu Sami Naceri, İstanbul’u keşfetti

Dünyaca ünlü Fransız sinema sanatçısı Sami Naceri, TGA tarafından 23-26 Mart tarihleri arasında İstanbul’da ağırlandı. Çekmeyi planladığı yeni filmi için Dolmabahçe Sarayı, Ortaköy, Atatürk Kültür Merkezi ve Beyoğlu’nda incelemelerde bulunan Sami Naceri, ayrıca T.C. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy tarafından da kabul edildi.

Elle dergisinin kapak çekimleri İzmir ve Pamukkale’de yapıldı

Dünyanın önde gelen kadın ve moda dergilerinden olan Elle dergisinin Danimarka’da yayınlanacak olan sayısı için İzmir ve Denizli’de moda çekimleri yapıldı. TGA tarafından 23-27 Mart tarihleri arasında organize edilen çekimlerde görevli modeller, İzmir ve Pamukkale’de derginin yaz sayılarının fotoğrafları için poz verdi.

Runtalya’da 10.000 sporcu yarıştı

2015’ten beri düzenlenen, spor ve tatili bir araya getirmesi ve koşu rotaları üzerindeki eşsiz Antalya manzaraları bulundurmasıyla Türkiye’nin en sevilen koşularından biri kabul edilen Runtalya Maratonu, farklı mesafelerdeki koşu katılımı ve yan etkinlikleri ile bu yıl yaklaşık 10.000 koşucuya ev sahipliği yaptı. TGA, 5-6 Mart tarihlerinde gerçekleşen maratona yabancı basın mensupları ve kanaat önderleri ağırlamaları ile etkinliğin uluslararası etkisini arttırmak amacıyla destek oldu.

Uluslararası Fuarlar ve Etkinlikler

ITFA Belgrade’da Türkiye standına yoğun ilgi

Dünyanın önde gelen turizm organizasyonlarından olan ITFA Belgrade (Belgrad Turizm Fuarı), 24-27 Mart tarihleri arasında Sırbistan’ın başkenti Belgrad’da gerçekleşti. Fuarda yer alan Türkiye standı yabancı katılımcılar tarafından yoğun ilgi görürken, T.C. Belgrad Büyükelçisi Hami Aksoy da Türkiye standını ziyaret ederek, TGA yetkililerinden fuar hakkında bilgi aldı.

Türkiye’nin bisiklet rotaları Milano’da ilgi gördü

Türkiye’nin bisiklet rotaları, 12-13 Mart tarihleri arasında Milano’da düzenlenen Fiera del Cicloturismo bisiklet fuarında TGA tarafından tanıtıldı. Açılışını İtalya Turizm Bakanı Massimo Garavaglia’nın yaptığı fuara, İrlanda, Slovenya gibi destinasyonların ve İtalya’nın farklı bölgelerinin yanı sıra bisiklet firmaları, basın, gezginler ve tur operatörleri katıldı. İki günde, yarısı Milano dışından olmak üzere 15.000 kişinin ziyaret ettiği fuarda, Türkiye’deki bisiklet rotaları büyük beğeni topladı. Fuarın ilk günü gerçekleştirilen Bikeitalia Talks etkinliğinde “Türkiye Tarih ve Doğa’da Pedal Çevirmek” konulu konuşmada, Tour of Antalya kapsamında ağırladığımız İtalyan gazeteci Salvatore Drago Antalya’daki tecrübelerini ve TGA Ürün Pazarlama Direktörü Ceylan Şensoy da Türkiye’deki bisiklet rotalarını anlattı.

Boostcamp, yabancı bisiklet otoritelerine ev sahipliği yaptı

23-27 Mart tarihleri arasında “bisiklet tatili” konseptiyle gerçekleştirilen uluslararası Boostcamp etkinliğine 200’den fazla yerli-yabancı bisiklet sever katılım gösterdi. Dünya şampiyonu profesyonel Alman ve Fransız bisikletçilerin de katıldığı organizasyon, özellikle Kıran etabının dünyanın en iyi tırmanış etabı olabileceği değerlendirmeleriyle önem kazandı. TGA, etkinliğe bisiklet dünyasının kanaat önderlerini ağırlayarak destek verdi.

TGA, destinasyon düğünü pazarlamacılarıyla buluştu

Türkiye’nin düğün destinasyonunda dünyada önemli bir alternatif olması için çalışmalar yapan TGA, Mart ayında 2 önemli uluslararası organizasyona katıldı. 7-10 Mart tarihleri arasında Fas’ın Marakeş şehrinde düzenlenen ve büyük çoğunluğunu ABD ve İngiltere’den gelen destinasyon düğünü tasarımcılarının oluşturduğu 90 kişilik Engage Summit’e katılan TGA, ardından da 29-31 Mart 2022 tarihleri arasında St. Moritz’de gerçekleşen ve yine büyük çoğunluğunu ABD, İngiltere ve Avrupalı düğün planlamacılarının oluşturduğu BrideLux Sempozyumu’nda yer aldı.

TGA’dan Genç Diplomatlar Çalıştayı’nda Gastronomi Turizmi sunumu

21-24 Mart 2022 tarihlerinde Selanik’te, Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü ve Konrad Adenauer Vakfı tarafından ortaklaşa düzenlenen Genç Diplomatlar Çalıştayı Programı’na TGA olarak katılım sağlandı. Çalıştayda TGA Ürün Pazarlama Müdürü Burcu Gezeroğlu “Gastronominin Kültürel Diplomasideki Rolü” başlıklı oturumda yürütülen Gastronomi Turizmi tanıtım faaliyetleri hakkında bir sunum gerçekleştirdi.

Sürdürülebilir Turizm Eğitimi Düzenlendi

Ocak ayında dünyanın en üst çevre ve sürdürülebilirlik platformu olan Global Sustainable Tourism Council (GSTC) ile iş birliği anlaşmasına imza atan Türkiye, bu anlaşma çerçevesinde GSTC ile Ulusal Sürdürülebilir Turizm Programı hazırlayacak. Bu program hazırlıkları kapsamında 23-25 Mart 2022 tarihleri arasında İstanbul’da GSTC Akdeniz Bölge Direktörü Ioannis Pappas’ın eğitmenliğini üstlendiği Sürdürülebilir Turizm Eğitimi düzenlendi. Eğitime, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve TGA yetkililerinin yanı sıra Kapadokya Üniversitesi öğretim üyeleri de katıldı.

İller ve Destinasyon Tanıtım Çalışmaları

Toplam 36 ilde daha kurul toplantıları düzenlendi

Ulusal ve uluslararası alanda il ve alt destinasyonların daha etkin tanıtımını sağlamak amacıyla yürütülen, İl Tanıtım ve Geliştirme Programı (İTGP) kapsamında Tanıtım ve Geliştirme Kurulu İşbirliği Protokolü imza sürecini tamamlayan Burdur, Mersin, Kahramanmaraş, Osmaniye, Ağrı, Denizli, Uşak, Diyarbakır, Mardin, Şanlıurfa, Kilis, Ankara, Eskişehir, Bayburt ve Bilecik illeri ile İTGP Tanıtım ve 1. Kurul Toplantıları gerçekleştirildi. Antalya, Erzurum, Malatya, İzmir, Çankırı, Karaman illeri ise İl Tanıtım ve Geliştirme Programı kapsamında 2. Kurul toplantılarını gerçekleştirdi.

Instagram hesabı olan il sayısı 14’e ulaştı

Tanıtım ve Geliştirme Kurulu İş birliği Protokolü’nün ilgili maddeleri kapsamında, yurt içi @gezsen ve yurtdışı @go çatısı altında Adana, Trakya, Ordu, Bolu, Erzurum, Kars, Isparta, Batman, Muş, Balıkesir, Çanakkale, Konya, Bitlis ve Bursa illerinin Instagram hesaplarında, Mart ayında da post ve story paylaşımları ve medya yatırımları devam etti.
TGA’yı ve faaliyetlerini twitter üzerinden de takip edebilirsiniz.

Twitter adresimiz: @TGAjansi